Yritykselle some käyttöön

social-media.jpg

Tarvitseeko jokaisen yrityksen olla sosiaalisessa mediassa näkyvissä? Mitä mieltä sinä olet?

Suomessa on paljon pieniä yrityksiä, joissa omistajat voivat kokea, ettei sosiaalisesta mediasta ole apua heidän kohderyhmänsä tavoittamiseen. Uskon kuitenkin vahvasti, että riippumatta yrityksestä, sosiaalisella medialla voi saada aivan uudenlaista näkökulmaa, asiakaskuntaa yritykselle sekä luonnollisesti ylläpitää suhteita nykyisiin asiakkaisiin. Lisäksi on tärkeää katsoa tulevaisuuteen. Vaikka sosiaalinen media ei olisi ajankohtainen yrityksellesi nyt, se voi olla merkittävä uuden tiedon ja asiakaskunnan lähde parin vuoden päästä. 

Tiesitkö, että 70 % B2C yrityksistä ovat saaneet asiakkaita Facebookin välityksellä? Tai, että 90% markkinoijista kertoo, että sosiaalinen media on lisännyt yrityksen näkyvyyttä? 

Mitä luultavammin suurin hyöty minkä sosiaalinen media voi tarjota yrityksellesi on, että saat kommunikoitua suoraan kohderyhmällesi. Oli kyseessä sitten uuden tuotteen tai palvelun lanseerauksesta tai uuden vuoden toivotuksista, kaikki tämä sisältö rakentaa yrityksen brändiäsi. Tämän takia oikean sosiaalisen median tilin valitseminen onkin tärkeää. Esimerkiksi 90% Instagramin käyttäjistä ovat alle 35-vuotiaita, mutta taas Facebookissa on useita miljardeja käyttäjiä eri ikäluokista. 

Luonnollisesti on yrityksiä, joille sosiaalinen media on merkittävä tai ainut markkinointikanava. Kuitenkin riippumatta yrityksestä tai alasta varmasti osa asiakkaistasi on sosiaalisessa mediassa. Lisäksi sosiaalisen median kautta voit löytää helposti potentiaalisia asiakkaita, joille yrityksesi tuote tai palvelu ei ole vielä entuudestaan tuttu. Myös sosiaalisen median tilin avulla kohderyhmäsi löytää helpommin yrityksesi nettisivut. Näin saat lisää kävijöitä yrityksesi nettisivuilla, joka taas auttaa sinua yrityksesi nettisivujen hakukoneoptimoinnissa.  

” If you make customers unhappy in the physical world, they might tell six friends. If you make customers unhappy on the Internet, they can each tell 6000 friends.” 

Jeff Bezos, CEO at Amazon.com 

 On hyvä muistaa, että tämä sama sääntö pätee myös toisinpäin. Jos teet vain yhden asiakkaan onnelliseksi, hän saattaa kertoa tarinansa sosiaalisessa mediassa, joka voi tavoittaa useita satoja ihmisiä. Toisaalta tämä on riskipeliä, mutta hyvänä puolena voi todeta, että sosiaalisen median välityksellä saa nopeasti asiakkailta palautetta. Näin pääset kehittämään yrityksesi toimintaa.  

Jos pohdit sosiaalisen median tärkeyttä yrityksesi kannalta, on tärkeää ymmärtää, kuinka sosiaalinen media ei ole ainoastaan tuotemarkkinointia tai yllämainittua palautteen keräämistä. Sosiaalinen media voi vaikuttaa sekä auttaa yritystäsi paljon laajemmin:  

” The ideal social media presence can help your business thrive in virtually all departments, from human resources to customer service. Think about how your social media image can impact current and possible future employees, current customers, and potential new customers.”

Maxburst 

Kajossa markkinointitiimi ja sisällöntuottajat auttavat mielellään yritystäsi sosiaalisen median parissa. Luomme yrityksille räätälöityjä markkinointisuunnitelmia. Autamme myös rakentamaan ja suunnittelemaan sosiaalisen median tilejä tai vaihtoehtoisesti kehittämään eteenpäin yrityksesi sosiaalista mediaa tuloksien saamiseksi. Ota rohkeasti meihin yhteyttä!